من گلى را سراغ دارم که شش پر بیش‏تر نداشت. یک گل قشنگ که هر ماه یک گلبرگ به آن اضافه مى‏شد. اما او تا آخر عمرش شش گلبرگ بیشتر نداشت. این گل زیبا ساقه نازکى داشت. دو برگ سبز هم داشت که رو به آسمان در حال دعا بود. تازه در دل این زمین ریشه دوانده بود. آن گل زیبا روز به روز بزرگ‏تر و بزرگ‏تر مى‏شد. باغبان دوست داشت آن گل را در دامانش پرورش دهد تا بزرگ و بزرگ‏تر شود.(نمى‏دانم چطور این قصه کوتاه را ادامه دهم که نسوزى، نمى‏دانم چطور این حکایت عمیق را تمام کنم که نگریى. اما این یک قصه و افسانه نیست. یک داستان مستند است.) این گل، جان داشت، اسم داشت، نام و نشانش معلوم بود. این گل شش پر یک روز تشنه‏اش شد. هر چه ریشه‏اش را به زمین رساند، آب به ریشه‏اش نرسید. بى‏تاب شده بود. گلبرگهایش داشتند پژمرده مى‏شدند. برگهایش داشتند خشک مى‏شدند و آن ساقه نازکش داشت مثل نى خشک مى‏شد. باغبان وقتى دید که گلش بى‏تاب است، رفت تا آب بیاورد. او گل را در آغوش گرفت و رو به نامردان کرد و گفت: «اگر به من رحم نمى‏کنید به این گل تشنه رحم کنید.»
ناگهان... یک نفر هدیه‏اى براى گل فرستاد. هدیه‏اش یک تیر سه شعبه بود که بر گلوى گل نشست.(دیگر چطور این صحنه را برایتان توصیف کنم.) یک ساقه نازک در برابر تیرى سه شعبه. دیگر از آن گل چه چیزى مى‏ماند.
حالا آن گل همان‏طور شش پر مانده است. گلى به نام «على‏اصغر»; على کوچک حسین که بى‏گناه و تشنه لب در آسمان غروب کرد. اما همیشه نام و یادش همراه آفتاب طلوع مى‏کند و دوباره شب همراه ماه مى‏درخشد.
 
 

اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ

نظرات 5 + ارسال نظر
شکوفه یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 01:18 ب.ظ http://haramedelam.blogsky.com

سلام ...

مطلب خیلی قشنگی نوشتی .. دلم گرفت وقتی این نوشته خوندم ...
عزاداری شما قبول حق باشد ..

در پناه حق

[ بدون نام ] دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:45 ق.ظ

وای... بابا چه کردیدا... ! خیلی حال کردم.
عجب وبلاگ ردیف و توپی زدید !
بابا دمتان گرم ! ما باید بیایم پیش شما
شاگردی کنیم. دست ما روهم بگیرید تورو خدا
حالا بیایید یه سری هم به وب ما بزنید و در مقام
استادی نظر بدهید.
www.hamputer.mihanblog.com
با تشکر و سپاس فراوان.

مهدی دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:49 ق.ظ http://www.100freelaptop.blogsky.com

سلام به شما
وبلاگ خیلی خوبی دارید
اگه می خواین شما هم صاحب Notebook رایگان ایسر بشید حتما به این وبلاگ سر بزیند
ضرر نداره

محمود دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:22 ب.ظ http://mohebannet.blogsky.com

سلام....بابت لینک ممنونم من هم در اسرع وقت لینکتون رو میزارم....داغ علی اصغر کاری با حسین کردکه حتی دل حرمله رو هم سوزاند

رضا.....یاور همیشه مومن دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:16 ق.ظ http://reza169.blogfa.com

سلام
خوبی؟
وبلاک با صفائی داری دوست عزیز
نوشته که انتخاب کردی مرا تحت تاثیر خودش قرار داد ...
راستی ممنون که لینک منو در وبلاکت قرار دادی ....
به من هم سر بزن خوشحال میشم
موفق و موید باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد